Felanmälan

Service och felavhjälpning

För tillverkningsfel och garantier på produkter köpta före 20250101 gäller inte. Vill du ha hjälp med fel eller reparation för produkter köpa innan 20250101 kan vi erbjuda dig service i den mån vi kan.

Kronfönster hjälper nya och gamla kunder med slitage, reservdelar och lagning av fönster och dörrar som blivit skadade. Även glasbyte vid trasiga glas.

Kronfönsters service utförs av externt företag och det är viktigt att vi får så mycket information som möjligt för att kunna hjälpa dig.

För att göra en beställning på en arbetsorder, skicka mail till oss med ditt namn, adress, mobilnummer, epostadress och bilder på felet, beskriv också så noggrant som möjligt felet. Vårt serviceföretag tar kontakt med dig när de har möjlighet att hjälpa dig. För att hålla ner kostnaden för våra kunder så utförs vår service och reparation när vi har samlat ihop ett antal kunder inom din region. Vi debiterar normalt 1500 sek i framkörningsavgift samt 1000 sek i timmen för arbetet plus kostnad för reservdelar.

I dagsläget kan vi inte ta serviceuppdrag Norr om Gävle.

 

Kronfönster följer branschstandard och vissa feltoleranser finns. Vänligen ladda hem nedanstående dokument först
för att kontrollera och försäkra dig om att felet är Kronfönsters och att felet är möjligt att reklamera, innan du gör din felanmälan.

Innan en felanmälan görs är det viktigt att försäkra sig om att felet är ett ursprungsfel, d.v.s. ett fel som uppstått i tillverkningen. Om en anmälan avser ett fel som uppkommit av andra orsaker, debiteras anmälaren en administrativ avgift, lägst 1500 kronor.

Ladda ner dokumentet och läs igenom noggrant innan du går vidare med din reklamation. Om du finner reklamationen befogad, fyll i så fall i nedanstående formulär. Tack för ditt samarbete ! Innan du reklamerar läs också sidan om våra köpvillkor för privatpersoner eller våra våra köpvillkor för företag

Vid funktionsfel och transportskadat gods kräver vi även en bild på problemet. Genom att du fullföljer din
reklamation och genom att skicka in den till oss, så anses du ha läst och godkänt våra reklamationsvillkor.

Reklamationer:
» Tillverkningsfel på produkter
» Transportskadat gods
» Saknar tillbehör