Felanmälan Transportskadat gods

Besvara samtliga dessa frågor genom att fylla i formulären.

Kronfönster tar inget ansvar för transportskador som inte direkt rapporterats. Samma sak gäller saknade varor. Alla fel som kan upptäckas vid mottagandet skall noteras på fraktsedeln. Om ingen notering av detta har gjorts eller rapporterats till transportbolaget kan tyvärr inte Kronfönster ta emot er reklamation. Skador som ej hade kunnat upptäckas direkt vid mottagande skall rapporteras inom 5 dagar. Efter det godtas inga skadeanmälningar. Detta innebär att det är du som kund som är ansvarig för att godset besiktigas innan det monteras in i ditt hus. En skada på ett monterat fönster, godtas ej. Skada på monterat fönster och eller glas, ska därför anmälas till den som monterat fönstret.

Genom att skicka in formuläret bekräftar du att du har läst och förstått Kronfönsters regler och gången för reklamationer och hur det hanteras.

Transport- och mottagningskontroll

  • Kvittera ALDRIG fraktsedeln utan att mottagningskontroll utförts, fraktsedelskvittensen är att betrakta som en juridisk handling!
  • Det är MYCKET viktigt, att kontrollera både emballage och gods vid ankomst samt anmäla yttre synliga skador direkt till chauffören, som ska bekräfta och signera fraktsedeln.
  • Likaså skall leveransens omfattning kontrolleras så att inget saknas enligt följesedel och orderbekräftelse.
  • Om mottagaren som skriver på fraktsedeln, INTE gör en mottagningskontroll och anmärkning på fraktsedelns kvittensdel, ligger ansvaret helt hos mottagaren.
  • Produkten ska dessutom alltid kontrolleras FÖRE montering, för att upptäcka eventuella skador, vilka ska fotograferas och anmälas.
  • Vid skadat gods samt transportskador, ska signerad fraktsedelsvittens och foton bifogas.
  • Anmälan ska alltid göras till Kronfönster.
  • Skador som uppkommit till följd av ovarsam eller felaktig hantering efter att produkten är mottagen, godtas INTE som reklamation.
[[[["field4","equal_to","Ja"]],[["show_fields","field17"]],"and"],[[["field4","equal_to","Nej"]],[["show_fields","field12"]],"and"]]
1
Transportskadat gods

Det förefaller som om din skadeanmälan faller utanför ramarna för vårt åtagande för avhjälpning. Vänligen kontrollera så du har fyllt i rätt.

Hade felet kunnat upptäckas direkt vid mottagandet av godset från transportör?
Är felet noterat på fraktsedeln?
Är fönstret monterat
Namn
Telefonnummer
KundnummerStår på faktura
OrdernummerStår på faktura
Ämne
Meddelande
0 / 6000
Ladda uppLadda upp en bild
Ladda upp
Ladda uppen extra bild
Ladda upp
Ladda uppen extra bild
Ladda upp
Previous
Next

Kontakta oss

Traditionsfönster AB (VPR se 1947 AB under namnbyte)

Huvudkontor: Fullständigt showroom,
utställning & fabriksförsäljning.

Sandvägen 2, 352 45 Växjö

Telefon: 0470-79 50 50

Epost: info@kronfonster.se

Öppettider

Mån-Fre

Butik: 08.00-17.00

Telefon: 07:00 - 17:00

Växel 07.00-17.00

Lördagsöppet Växjö

Gillar du denna sidan om fönster och dörrar?